CO-ACT

By Grete Ege

CO-ACT: en undersøkelse av identitetsdesign innen musikkbransjen

Hvordan kan en designer samarbeide med en musikkartist i utviklingen av dens visuelle identitet?

Til min bachelor utforsket jeg forholdet mellom visuell identitet og musikk. Prosessen startet med teoretisk research av musikkbransjens nåværende situasjon og behov i forhold til dette. Til prosjektet startet jeg et samarbeid med en ukjent artist hvor jeg kunne utforske hennes personlige særpreg i mine visuelle undersøkelser. I løpet av prosjektet jobbet jeg med moodboards, gjorde analyse av data, skissearbeid rundt musikken og fotograferte. Resultatet av arbeidet ble en design manual og et forslag til en visuell identitet. Den visuelle identiteten består av visualisering av vinyldesign, FB-header, Instagram profil og reklame, plakat og Spotify mock-up.

Foreløpig er resultatet konfidensielt av hensyn til artisten. Dersom du ønsker mer innsikt i prosjektet, vennligst ta kontakt på epost: grete.e@live.no.

Tidlig moodboard fra prosessen
Analog skisse til digital skisse
Digitale skisser
ALT

Grete Ege (NO)

Jeg er 22 år og oppvokst på Jæren. Våren 2020 fullførte jeg min Bachelor i Design på Fakultet for Kunst, Musikk og Design, UiB. Våren 2019 var jeg i praksis hos Skarp Kommunikasjon og Reklame. I tillegg til visuell kommunikasjon er jeg interessert i fotografi og illustrasjon.